środa, 6 marca 2013

AKADEMIA MROKU. WYBRAŃCY LOSU Gabrielle Poole

Cassie Bell dostaje się na stypendium do elitarnej akademii, która co semestr przenosi się do innego miasta. Cassandra odkrywa, że pozornie zwykła szkoła skrywa w sobie wiele tajemnic. Im więcej czasu w niej spędza tym bardziej jest zaciekawiona. Chce dowiedzieć co ukrywają Wybrani ( grupa bardziej uprzywilejowanych uczniów) i co tak naprawdę wydarzyło się rok temu kiedy jedna z uczennic zginęła w niewyjaśnionych okolicznościach. Czy Cassandra zmierzy się z niebezpieczeństwem związanym z sekretami Wybranych i czy zaufa odpowiednim osobom?


Kupiłam ta książkę dlatego, że była przeceniona. Okazało się, że był to doskonały wybór. Akademia Mroku pochłonęła mnie bez reszty i wciągnęła w pełen tajemnic świat. Książka cały czas trzyma w napięciu i nie wiadomo czego się spodziewać po następnym rozdziale. Czyta się ją naprawdę szybko, przyjemnie i z maksymalnym zaciekawieniem. Autorka bardzo dobrze nakreśliła bohaterów i ich charaktery, ale mimo to cały czas nie mamy pewności czy są oni dobrzy czy źli. Jest kilka nagłych zwrotów akcji, które zmieniają bieg wydarzeń i jeszcze bardziej utrzymują napięcie. Spora ilość bohaterów nie pozwala na szybkie przewidzenie wątków miłosnych, a kolejne wydarzenia coraz bardziej ujawniają zachowania i uczucia poszczególnych bohaterów.


Akcja nie jest banalna ani przewidywalna. Przez prawie całą książkę nie ma pewności kim dokładnie są Wybrani.  Nie spotkałam się jeszcze z książką z tego typu postaciami fantasy. Była to moja pierwsza lektura Gabrielli Poole, ale z pewnością sięgnę po następną.


„Prawdziwi absolwenci Akademii łapią życie za gardło, Cassandro! Pamiętaj o tym”


9/ 10
Żaneta

3 komentarze:

  1. Zapowiada się ciekawie, pewnie będę tu częściej zaglądać, bo często nie wiem jaką książkę wypożyczyć a dzięki Waszym sugestią może wpadnie mi w dłonie jakaś naprawdę dobra lektura na wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa recenzja. Od razu zapragnęłam mieć tę książkę, żeby osobiście sprawdzić stopień zawikłania fabuły. Czytałam już wiele podobnych książek i z natury wiem, że bardzo łatwo jest przewidzieć ich zakończenie, ale sugerując się twoją opinią tym razem powinno być inaczej. Kupie ją i sama przekonam się na ile moja opinia pokryje się z twoją. Mam nadzieje, że tym razem to ty będziesz miała racje. }
    Fajny blog
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem zainteresowana tą książką... Przypomina mi trochę Dom nocy i Wieczną noc... Troche już z młodzieżówek wyrastam, ale od czasu do czasu sięgam po coś lżejszego. Może kiedyś się skuszę, jak nie będzie nic innego pod ręką (ale to bardzo mało prawdopodobne).

    OdpowiedzUsuń