poniedziałek, 30 września 2013

30 DAY BOOK CHALLENGE dzień 1


Ponieważ ostatnio w ogóle nie mam czasu na czytanie i strasznie zaniedbałam bloga, wiec postanowiłam rozpocząć zadanie na 30 dni. Codziennie, albo co drugi dzień będzie nowy post. Zapraszam :)



Day 1 Najlepsza książka, którą czytałam w zeszłym roku.

Książka, którą czytałam pod koniec listopada czy na początku grudnia. Pogoda za oknem doskonale wpasowała się w klimat "Drżenia", które strasznie mnie urzekło.


Grace uwielbia wilki, lubi się nim przyglądać, robić zdjęcia. "Jej wilk" ma złote oczy, ale pewnego dnia dziewczyna widzi rannego chłopaka przed swoimi drzwiami, tyle ze ten chłopak ma oczy jej wilka. Jak się okazuje Sam nie jest zwykłym nastolatkiem, bo kiedy robi się zimno, zmienia się w zwierze.
Rozpoczyna się miłość i walka z czasem. Przychodzą mrozy, a czas który został chłopakowi staje się coraz krótszy.


Może i ta książka nie jest najambitniejszym dziełem, ale ma taki urok i magię w sobie, że doszczętnie mnie pochłonęła. Pani Stiefvater pisze w cudowny sposób. "Drżenie" ma około 500 stron i ani przez chwilę nie jest nudne. Tak samo zresztą jest z kolejnymi częściami i innymi książkami tej autorki. Wracając do "Drżenia". Sprawa wilków jest przedstawiona w bardzo ciekawy i nigdzie przeze mnie wcześniej nie spotkany sposób. Wilkołaki zamieniają się w zwierzęta kiedy przychodzą mrozy, zima. Na początku każdego rozdziału jest napisane ile jest stopni, co jeszcze bardziej buduje emocje, bo nie wiadomo kiedy Sam się z powrotem zmieni.

Bohaterowie są ciekawi. Żaden z nich mnie nie denerwował. Wiadomo, że można się przyczepić do realności związku głównych bohaterów, ale to normalne w tego typu książkach. Tyle, że w "Drżeniu" nie gryzło mnie to w oczy, ich uczucie miało taki specyficzny urok.

3 komentarze:

  1. Nie miałam okazji czytać tej książki, ale brzmi zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam książki, ale to chyba pierwsza pozytywna opinia na jej temat jaką czytam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Całą trylogię mam w planach, ponieważ bardzo mnie ciekawi i słyszałam o niej dużo dobrego. :)

    OdpowiedzUsuń